FLEUROP - Campagnes
Fleurop bezorgt een goed gevoel
Fleurop is een e-commerce-organisatie met een ledenstructuur van onafhankelijke vakbloemisten. Een unieke combinatie. Fleurop bezorgt een goed gevoel via kwalitatieve boeketten die online of in de winkel besteld kunnen worden. Daarna worden de boeketten door de dichtstbijzijnde Fleurop vakbloemist vakkundig gemaakt én bezorgd. Juist dat laatste onderscheidt Fleurop van concurrenten. Belangrijk om dat dus te onderstrepen.
Fleurop-bloemisten zijn echte vakmensen, die precies jouw gevoel in een boeket weten te vangen. Om dat te bewijzen, kregen zij voor Moederdag een live challenge. Een lege, industriële loods werd omgebouwd tot een indrukwekkend bloemendecor. Daarin kreeg Fleurop-bloemist Stefan (Rotterdam) een audiofragment van een klant te horen die haar moeder omschreef. De challenge was om, op basis van de omschrijving, een boeket te schikken dat precies bij de moeder past. Iets wat een écht goede bloemist in zich moet hebben. Echte bloemist, echte emotie, geen acteurs. Stefan dus.
De campagne kreeg ook (regionale) spinoff doordat de bloemist opgepikt werd door de media en werd neergezet als ‘bloemenhunk’.
Stefan was een hit. Dus toen Valentijn zich aandiende, hebben we Stefan meteen ingezet als onze eigen Robert ten Brink: Bloemister Love. Een online campagne waarbij mensen zich konden aanmelden om hun geliefden op Valentijnsdag te verrassen. Zowel de oproep als de bezorgvideo werden voor, op en na Valentijnsdag ingezet als content.
Moederdag is voor alle moeders. Niet alleen je eigen moeder. Juist ook bonusmoeders, oma’s, schoonmoeders, bijna-moeders. Elke moeder een goed gevoel, de juiste strategie voor deze tijd.
De campagne voor alle moeders werd overal doorvertaald, in online carrousels, instore, maar ook op socials zoals TikTok. Om binnen de doelgroep ook de jongeren aan te spreken, drongen we hun leefwereld en kanalen zoals TikTok binnen, met native content om hen natuurlijk en direct aan te spreken. Hippe TikTok moeders, iedereen kent ze wel, dansen door de feed van gebruikers. Fleurop’s boodschap: stuur ze een hip plukboeket.