' close-icon


Marc van der Haar, een copywriter met een verleden

Creativiteit zit in me. Dat merkte ik al heel jong. Dus, logisch, communicatie studeren in Eindhoven. En dat paste als een Brabantse jas. Na mijn afstuderen volgde ik het pad van elke ambitieuze creatief: naar Amsterdam. Wonen in de hoofdstad, werken bij verschillende Amsterdamse reclamebureaus. Maar de liefde riep. En mijn tweede liefde, Rotterdam, ook. Dus, wonen en werken in Rotterdam. Rotterdams bureau DataGold Slootweg & Smidt voelde dan ook als een warm bad. Met z’n allen werken aan hetzelfde doel. Schouder aan schouder. Zo wilde ik het. Vijf jaar lang helemaal in mijn element.


De volgende stap, copywriter en eigenaar

Toen werd ik door Wubbe gevraagd. Wubbe bood het beste van twee werelden: De Rotterdamse mentaliteit, het Amsterdamse streven naar kwaliteit. En een gedeelde drang naar creativiteit met altijd relevantie tot het product of de dienst. En dat werd ook beloond en bekroond met verschillende reclameprijzen. Trots.

Ik kreeg bij Wubbe alle kansen, van instappen naar inkopen. Copywriter en eigenaar, een mooie combinatie. Totdat de managementtaken het creatieve deel begonnen te overschaduwen. En de creatief in mij in het gedrang kwam. Daarom besloot ik om het bureau te verlaten en terug te gaan naar de basis.


Make a Marc

2023 was een jaar van bezinning. Van landen. En tussendoor freelancen op leuke opdrachten die op mijn pad kwamen. Mijn creatieve hart begon weer sneller te kloppen. Copy, concepten, maar ook filmen en editen van videocontent, al jarenlang een fanatieke hobby. Make a Marc kreeg vorm en staat nu: één ingang voor freelance copy, concept en videocontent om een boodschap over te laten komen. Make a Marc. 

LINKEDIN PROFIEL 

https://linkedin.com/in/marc-van-der-haar-58a2078


SKILLS 

Make a Marc in:

 

Copy

Short copy, long copy, SEO, redigeren, social content, interviews, payoff’s, artikelen, videoscripts, blogs, white papers, brandstories, copy websites, nieuwsbrieven, mailings.

 

Concept

Conceptontwikkeling, online, offline, ideeën, campagnes, productintroducties, arbeidsmarktcampagnes, branding, social campagnes.

 

Video

(Social) video content, registraties, interviews, filmen, editen. Werkt met Final Cut Pro en Motion 5.


 

Ervaring in:

B2C, B2B, agrarische sector, automotive, bloemen, dienstverlening, entertainment, fast moving, finance, food, gemeenten, IT, overheid, pensioenen, reizen, scholen, techniek, transport, verzekeringen.

 

Gewerkt op merken zoals:

Ajax schoonmaakmiddelen, ANWB, Autoweek, Beekse Bergen, Bram Ladage, Bureau Voorlichting Binnenvaart, Brandweer Westland, CarProf, Carrier airconditioning, Colgate Palmolive, Croon TBI, Dell computers, Dura Vermeer, Efteling, Elmex, Fleurop, Horticoop, Gemeente Westland, Gemeente Zoetermeer, Itho Daalderop, KUBO kassenbouw, Landal Greenparks, Landrover, Novy, Polis Direct, Rabobank, Rijksoverheid, Rivierenland, Robert Kranenborg, Rotterdam The Hague Airport, Rover, Sanex, Spectrum Scholen, Stiho, Superunie, Syngenta gewasbescherming, Unicura, Verstegen Spices&Sauces, Zandvliet vleeswaren.