Payoff's
De kracht van payoff
Een payoff. Maar een paar woordjes. Hoe moeilijk kan het zijn, hoor ik je denken. Toch, die paar woordjes moeten de essentie van je merk vangen en overdragen. Dat vraagt om keuzes maken. Om durven. En je merkessentie begrijpen. Doe je dat goed, dan heb je houvast voor alles wat er maar met je merk en organisatie te maken heeft. Dan heb je goud in handen. In ieder geval een hoop helderheid.
Van een tikkeltje technische payoff ‘Bloemen met een boodschap’ naar een payoff voor Fleurop die veel beter past bij dat waar 1000 bloemisten elke dag mee bezig zijn: mensen een goed gevoel bezorgen. Letterlijk en figuurlijk. No more words needed.
Itho Daalderop produceert systemen voor klimaatbeheersing in huizen en bedrijven. Een decennium geleden, toen duurzaamheid nog een geitenwollen sokken imago had, ontwikkelden we al de tweeledige payoff ‘Climate for life’. Intussen is het onderwerp actueler dan ooit en wordt de payoff zelfs basis van de organisatiestructuur ingezet.
Rivierenland is de regio die bekend staat om het fruit. Het is tenslotte de Betuwe. Appels en peren groeien er in het wild. Hoe mooi om deze kernwaarde in de payoff te verwerken, gecombineerd met het gevoel dat de regio bij je achterlaat.
Prowareness is de grondlegger van Agile werken in Nederland. Prowareness helpt organisaties én mensen om hun maximale potentieel te benutten, door snel en effectief om te gaan met veranderingen. Deze payoff onderstreept dit. Het is een aansporing om alles uit jezelf te halen en Prowareness die je daar als geen ander in kan begeleiden.
Paardekooper is een familiebedrijf in de Private Insurance. Een afstandelijke branche waarin Paardekooper juist het tegenovergestelde is. Bij Paardekooper Private Insurance maken ze dan ook private echt persoonlijk. Ze staan naast hun klanten en weten wat er speelt. Deze payoff vertelt dat in vier woorden.